دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با تأکید بر لزوم یکپارچه سازی مدیریت مساجد کشور، گفت: با فعال سازی نهادهای غیر دولتی، مشارکت مردمی، خصوصی و خیرین امور مساجد کشور باید سامان دهی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل در سومین همایش ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی در سال جاری، با بیان اینکه مسجد، پایگاه‌هایی برای تفکر، تدبر، تصفیه روح، خلوص و اتصال بنده به خالق یکتا است، اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلاتی که مساجد کشور با آن‌ها رو به رو هستند به عدم تمرکز در مدیریت واحد برمی‌گردد.

امام جمعه تبریز افزود: هم اکنون سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، کانون فرهنگی و هنری مساجد و بسیج، هر یک بخشی از حیطه مدیریت مساجد کشور را بر عهده دارند و بسیاری از آن‌ها حتی کارها و وظایف موازی در مساجد انجام می‌دهند که همین باعث شده تا مدیریت یکپارچه در مساجد کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه براساس راهبردهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، روحانیت نقش برجسته‌ای در مدیریت مساجد باید داشته باشند، ادامه داد: اداره امور مساجد بر عهده مؤمنان عادل است و براساس منویات حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری این مسئولیت به ائمه جمعه واگذار شده است که در این راستا برنامه‌های راهبردی بسیاری در جهت غنابخشی به برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این پایگاه‌های دینی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل، با گلایه از نبود ردیف بودجه مشخص برای مدیریت یکپارچه مساجد، ابراز کرد: چند پارگی ردیف بودجه مساجد و تخصیص آن به سازمان‌های مختلف در ردیف‌های متعدد بودجه، باعث شده تا مساجد نتوانند برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه چند سالی است که در تهران و در برخی از استان‌ها و مناطق کشور مرکز رسیدگی به امور مساجد تأسیس شده است، گفت: امامان جماعت باید خود را برای طبابت معنوی مساجد آماده کنند و این مهم را وظیفه حتمی خود بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل با تأکید بر لزوم یکپارچه سازی مدیریت مساجد کشور، اظهار کرد: با فعال سازی نهادهای غیر دولتی، مشارکت مردمی، خصوصی و خیرین امور مساجد کشور باید سامان دهی شود.

حجت الاسلام مشهوری مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های دوره‌ای ائمه جمعه استان، گفت: بررسی مسائل روز و تبادل نظر برای رفع مشکلات مختلف شهرستان‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از بحث‌های محوری این این همایش‌های دوره‌ای است.

وی تصریح کرد: براساس منویات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیریت واحد و یکپارچه مساجد با نقش آفرینی ائمه جمعه پیگیری می‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام‌ ذاکری به‌عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی از اقدام این مرکز گزارش داد و تعدادی از ائمه جمعه استان نیز به بیان نکته نظرات خود پیرامون ایجاد مدیریت واحد در مساجد پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha